sobota 9. ledna 2016

Koncert Václava Noida Bárty - 21.11. 2015

Tento článek sice píšu s velikým zpožděním, ale nakonec je přece jenom tady. Řekla jsem si totiž, že by byla vážně škoda nenapsat o něčem, co jsem si tolik užila! 

Ve dnech 20. a 21.11. se v pražském Hudebním divadle Karlín konaly exkluzivní koncerty zpěváka a skladatele Václava Noida Bárty, který je velmi oblíbený nejen u muzikálového publika.
I já patřím k jeho věrným fanouškům, a proto jsem na jednom z těchto koncertů nemohla chybět...

Václav "NOID" Bárta začínal jako rocker, ale své místo nakonec našel na poli muzikálů. Můžeme ho znát například jako Hamleta, Robina Hooda, Jidáše a nově také jako samotného Ježíše v muzikálu Jesus Christ Superstar v jeho nyní již domovském Hudebním divadle Karlín. Často působí jako skladatel a jako sólista vydal dvě alba. Právě u příležitosti vydání a propagace toho novějšího s názvem Jedinej krok se konaly také zmiňované exkluzivní koncerty.

Ptáte se, proč mám Vaška ráda? Mé důvody jsou jednoduché a naprosto pochopitelné. Samozřejmě se mi líbí jeho hudba, ale abych řekla pravdu, tak zrovna tuto logickou odpověď bych na první místo nedala. Vaška mám ráda především pro jeho milé vystupování a také pro jeho hlas jako takový. Je velmi silný, charismatický a nezaměnitelný. Dokáže pořádně zakřičet a dokáže i "jemně pohladit". Působí na mě vlastně stejně jako jeho majitel. Líbí se mi, jak je Vašek vždycky dobře naladěný, usměvavý a že si svých fanoušků opravdu váží, což bylo vidět i na našem koncertě.

Koncert v HDK začínal v 19:00 a bylo téměř plno. Vašek přiběhl na pódium jen tak v tričku a džínách, samozřejmě nechyběl ani jeho veliký úsměv, na nic nečekal a hned spustil první píseň, která je zároveň také první a stejnojmenou písní na albu Jedinej krok. Lidé tleskali, zpívali spolu s ním a ihned zavládla spokojená nálada, která se nesla celým večerem. Václav zpíval především písně z nového alba (nejvíce se mi líbil asi Mramorovej anděl), ale nechyběl také jeden cover (Skyfall od Adele) a také jeho starší písně jako je Poušť, V divadle tvém, Moře kupodivů nebo Nezvládám. Při poslední jmenované bylo celé divadlo na nohou, diváci se roztančili jako na nějakém festivalu a Vašek se mezi svými příznivci klidně procházel v hledišti. Opravdu se mu podařilo vytvořit něco jedinečného!

Dále musím zmínit také hosty, které si Vašek na své koncerty pozval. Kromě tří šikovných tanečníků a dvou boxerů, kteří mu v uvozovkách řečeno "pouze dělali křoví" vystoupila také zpěvačka Marta Jandová. Zazněla píseň Hope Never Dies, se kterou naší zemi společně reprezentovali na mezinárodní soutěži Eurovize a dále zazpívala ještě samotná Marta. Byla opravdu úžasná!

V druhé polovině večera se Václav věnoval spíše své již zmiňované muzikálové stránce. Všichni si vychutnali jeho skvělé podání písně Chci zas v tobě spát (Lucie, větší než malé množství lásky), Jde vo kejhák (Carmen) a završení celého koncertu písní V zahradě getsemanské (Jesus Christ Superstar) nemělo chybu!

Asi ani nemusím říkat, že koncert jsem si moc užila a vřele doufám, že jich v budoucnu bude víc. Vašek je podle mě skvělým zpěvákem a pokud jste se s ním snad ještě nesetkali, hned to musíte napravit! Vpravo najdete krátké video z tohoto koncertu, odkazy na písničky jsou v celém tomto článku. Více informací o muzikálech a o nadcházejících koncertech najdete na http://www.noid.cz/.

Žádné komentáře:

Okomentovat