pondělí 8. června 2015

Dracula - 7.6. 2015 (15:00)

Dracula se vrátil po dvaceti letech!
Jsem tu s první muzikálovou recenzí na tomto blogu, která se bude týkat jednoho z nejoblíbenějších a zcela nejúspěšnějších muzikálů české scény. Legendárního Draculu zná téměř každý a každý správný milovník muzikálů by si ho za žádnou cenu neměl nechat ujít!

Muzikál Dracula z autorské dílny Karla Svobody, Zdeňka Borovce a Richarda Hese měl premiéru v roce 1995 v pražském Kongresovém centru, které vyprodával ještě další tři roky. Dále se hrál a v letech 2009-2011 v divadle Hybernia, ale obsazení bylo samozřejmě pozměněno. Nyní se těší nové vlně slávy a ovací, jelikož ho znovu uvedlo Hudební divadlo Karlín u příležitosti neuvěřitelných dvaceti let od jeho premiéry. Ať už si tedy chcete pouze zavzpomínat na staré dobré časy anebo je pro vás Dracula novinkou, já ho mohu pouze vřele doporučit!

Nebudu tu dnes sáhodlouze mluvit o hudbě, protože v tomto případě je to zcela zbytečné. Písně jako "Jsi můj pán", "Nespravedlivý Bůh", "Vím, že jsi se mnou "nebo "Upíří valčík" zkrátka nepotřebují dlouhé představování a já chci jen dodat že s úžasným živým orchestrem v Hudebním divadle Karlín, si je opravdu vychutnáte :) Mě osobně se třeba moc líbil i "Dráculův monolog" nebo "Sexy den co den" (nyní "Zamilovaná Sandra"). Také bych řekla, že tvůrci si dávali záležet na tom, aby si "vzali" to nejlepší z let 1995-1997 a z let 2009-2011, kdy se Dracula uváděl a všechny ty dobré věci se jim jakžtakž podařily dát dohromady. Ať už jde tedy o kostýmy nebo o scénu, je to vlastně kombinace těchto dvou dráculovských etap. Nakonec musím pochválit také choreografii, která také zůstává stejná. Všudypřítomné červené krvinky neměly chybu a hezký pohled byl i na zbytek taneční company.

Já jsem viděla toto představení v neděli 7.6. od 15:00 a seděla jsem v první řadě na prvním balkoně. Níže najdete můj názor na obsazení, které jsem ten den měla možnost zhlédnout. Samozřejmě jde o mé subjektivní názory:)

Dracula - Daniel Hůlka: 10/10
Dan Hůlka a Leona Machálková

Jsem velmi ráda, že jsem měla možnost vidět právě pana Hůlku, protože pro mě je to prostě ten jediný správný Dracula. Vlasy má nyní delší než kdykoli předtím a jeho hlas je stále jako zvon. Nemohu říct, že herecky by mě nějak oslnil, ale zkrátka naplnil všechna má očekávání. Dracula je jeho a už mu ho nikdo neodpáře!

Lorraine - Leona Machálková: 5/10
K obsazení Leony do role Lorraine jsem od začátku přistupovala spíše skepticky a mé obavy se bohužel nakonec potvrdily. Vím, že před lety jí role Adriany moc slušela, ale proč jí dali Lorraine? Nejen že se na tuto roli podle mého nehodí, ale ona ji bohužel ani pěvecky nedává. (Alespoň tedy ne tak bravurně, jak jsme zvyklí od Lucie Bílé nebo Kamily Nývltové.) Bohužel nemá tak silný hlas a tak si vypomáhá zbytečnými ozdobami. Snaží se svou roli hodně prožívat, ale ve spojení s jejím jemným hlasem, kterým tóny spíše vyřvává, to působí nepřirozeně. Myslím, že Leona je výborná, ale ne pro tuto roli.


Dracula se svou láskou (Eva Burešová)
Adriana/Sandra - Eva Burešová: 9,5/10
Na Evičku jsem se moc těšila a vůbec mě nezklamala! Je vidět, že se stále hodně zlepšuje a ačkoli se na Adrianu a Sandru typově moc nehodí, svým krásným hlasem a mladistvým vzhledem nám přesně ukázala, jak snadno se lze do Adriany zamilovat. Hlas má hlubší a zpívá níž než jsme u této role zvyklí, ale mě osobně to vůbec nevadí. Jistě se dokáže vypracovat ještě více!

Šašak/Sluha/Profesor - Tomáš Trapl: 10/10
O  Traplovi se říká, že dokázal překonat vysokou laťku, kterou v trojroli šaška, sluhy a profesora nasadil Jiří Korn. Po mém osobním zážitku bych to sice tak úplně netvrdila, protože pan Korn měl své zvláštní kouzlo, ale může říct, že Trapl tuto pomyslnou laťku pevně chytil oběma rukama a po celé představení se jí nepustil. Pěvecky i herecky byl skvělý! Nevíce se mi líbil jako šašek.

Nick - Richard Genzer: 8/10
"Geňa" měl sice méně prostoru, než v původním Draculovi, ale své role se opět ujal se ctí. Bylo moc pěkné vidět ho tancovat! Samozřejmě to mohlo být lepší, ale v zásadě mu vlastně nemám co vytknout.

Kněz - Ivo Hrbáč: 10/10
Kněz nezklamal , ale vlastně ani nepřekvapil. Ivo Hrbáč nechal svůj hlas úžasně rozeznít a působil opravdu majestátně. Deset bodů z deseti dávám hlavně kvůli mé sestře, která si jeho party zamilovala a v jeho podání se jí moc líbily :)

Steven - Josef Vágner: 8/10
Nevím proč, ale roli Stevena jsem nikdy neměla moc ráda, a tak ani nemám žádný ideál, jak by měla vypadat. Josef Vágner se mi špatně hodnotí, ale v zásadě se mi tam hodil. Herecky byl dobrý a zpívat také umí!

Nymfy - Hana Křížková: 10/10, Jana Zenáhlíková: 9/10, Sylva Schneiderová: 9/10
Nymfy v tomto muzikálu miluji a všechny opět lehce zastínila úžasná Hanka Křížková! Jejich písničky jsem si užívala.

Celkové hodnocení: 9/10
Závěrem musím říct, že Dracula patří k mým nejoblíbenějším muzikálům a jeho uvedení v HDK mě nezklamalo. Je to vlastně muzikál, který jsem si po dlouhé době skutečně úplně naplno užila! Ráda bych mu dala plný počet bodů, ale vzhledem k  mému hodnocení obsazení to prostě nejde. Moc bych si přála zhlédnout ho ještě jednou s jiným obsazením, abych to mohla porovnat, tak doufám, že se mi to splní!

Vaše Katka :o)

Žádné komentáře:

Okomentovat